Jak Ocenić Znalezione Potencjalne Firmy Remontowe z Warszawy

cze 10, 2013 | Remonty Łazienek

Pierwszym krokiem milowym jest wybranie potencjalnie najlepszej firmy do naszego projektu łazienki. Wybrane firmy remontowe będą mały decydujący wpływ na ostateczny wygląd łazienki, na nasze koszty i pomysły oraz rozwiązania funkcjonalności i komfortu użytkowania łazienki.

Innymi słowy, tego wyboru nie można lekceważyć.

Nie zależnie do rodzaju sposobu wyszukania wykonawcy, zawsze należy znalezione firmy remontowe w paru prostych krokach ocenić.

Po wstępnym zapoznaniu się z ofertą każdej firmy remontowej, powinieneś mieć listę potencjalnych z dwoma lub trzema najbardziej znaczącymi, z którymi chciałbyś się spotkać i omówić projekt. Spotkanie na konsultację lub oględziny są istotnym momentem, gdzie możesz przekazać swoje pomysły i potrzeby na aranżację łazienki, a także ile możesz przeznaczyć na remont. Dzięki temu możesz sprawdzić czy twoje oczekiwania są realne do wykonania w budżecie.

Ten proces może zrujnować nam nerwy, jeśli boimy się zapytać lub nie wiemy jakie zadać odpowiednie pytania, które pomogą nam ocenić czy wykonawca pomoże na zrobić projekt czy nie. Poniżej znajdziesz listę 10 najważniejszych pytań, które trzeba zadać podczas pierwszego spotkania z wykonawcą.

Pytania są ważne!

Nie miej oporów aby zadać poniższe pytania. Możesz tą listę uzupełnić o swoje pytania. Pamiętaj, że próbujesz nawiązać relację biznesową z twoja potencjalną firmą wykonawczą. Dzięki tym pytaniom, możesz zapoczątkować dobrą relację i zdobyć zaufanie do firmy. Jeśli wykonawca firmy zostanie zaskoczony lub nie będzie potrafił dopowiedzieć na któreś pytanie, będzie to dla nas czerwony sygnał.

1. Czy możesz dostarczyć referencje na piśmie od zadowolonych klientów?

Każdy szanujący się i dobry wykonawca musi posiadać przynajmniej listę 2-3 referencje i opinie od byłych zadowolonych klientów. Musi być także możliwość skontaktowania się z nimi telefoniczne. Jeśli wykonawca nie ma takiej listy lub nie zamierza nam jej dostarczyć, niech to będzie dla czerwony sygnał.

2. Czy możesz dostarczyć umowy do przeczytania przed podpisaniem?

Podpisane umowy na papierze są bardzo ważnym ale często lekceważonym przez firmy remontowe a także przez samych klientów. Nikt nie lubi składać zobowiązań. Ważne abyś miał możliwość otrzymać od wykonawcy, kopię jego umowy wykonawczej i projektowej w celu wcześniejszego zapoznania się z nią, a także aby sprawdzić czy wykonawca chce podpisywać umowę. Jeśli jest z tym problem, niech to będzie czerwony sygnał.

3. Czy możesz dostarczyć listę procesów i czasów wykonania usług?

Bardzo ważny element efektywnej i wstępnej rozmowy z wykonawcą, jest jak najszersza wiedza o jego procesie realizacji prac włącznie z czasami ich wykonania. Należy poprosić wykonawcę, aby przesłał na adres e-mail lub pocztą, listę w punktach swojego procesu z krótkim opisem. Unikniemy w ten sposób niejasności z braku wiedzy o zasadach działania firm wykonawczych.

4. Jak będą realizowane zmiany w projekcie podczas trwania prac?

Na samym początku musi być to jasno wyjaśnione przez wykonawcę. Nie planowane zmiany w czasie trwania remontu, wiążą się ze wzrostem kosztów, czasu wykonania. Klient musi wiedzieć do samego początku jaka jest polityka firmy w stosunku do zmian, w innym przypadku jeśli do tego dojdzie, będzie wielkim zaskoczeniem dla klienta nagły wzrost kosztów na koniec prac.

5. Czy zatrudniasz podwykonawców, czy masz stałych pracowników?

Większość klientów nie interesuje się kto będzie wykonywał remont w jego mieszkaniu, nie istotne czy to będą podwykonawcy czy stali pracownicy firmy czy inni. Stali pracownicy w odróżnieniu od podwykonawców są pod ścisłą i stałą kontrolą firmy natomiast podwykonawcy są samodzielną firmą, nad którą kontrola jest niepełna. Często robią wszytko szybko aby zdążyć na inną budowę i w razie błędów można długo na nich czekać. Wiedza, kto pracuje w firmie wykonawczej pozwala dowiedzieć się jak jest zarządzana i kontrolowana firma.

6. Czy masz udokumentowane poprzednie prace tego typu?

Pokazanie przez firmy remontowe dowodów przednich zakończonych prac w formie albumu czy zdjęć na stronie, jest podstawowym miernikiem potencjalnej firmy. Jeśli nie ma takiej możliwości, to należy podziękować za współpracę.

7. Czy zatrudniasz pracowników, czy pracują na „czarno”?

Następne pytanie kto będzie pracował w naszym domu, wiąże się z zachowaniem bezpieczeństwa i prywatności. Firmy, które zatrudniają osoby na „czarno” nie mogą gwarantować klientowi bezpieczeństwa w mieszkaniu. Osoby bez rejestracji mogą, coś ukraść i więcej się nie pojawić na budowie, a właściciel firmy nic z tym nie zrobi, sam będzie musiał się tłumaczyć i zwrócić koszty klienta.

8. Jak wygląda okres gwarancyjny i realizacja ewentualnych poprawek czy usterek?

Ile będzie trwał okres gwarancyjny i jaka jest polityka firmy w realizacji poprawek i możliwych usterek? Powrót firmy na poprawki jest jedną z największych trudności, które ma klient po zakończeniu prac. Wiele firm doskonale radzi sobie z projektem i remontem ale na poprawki pomimo obietnic 5 -10 letnich gwarancji nie przyjedzie i bawi się w „głuchy telefon”. Niszczy to relacje i zaufanie klienta do wykonawcy. Wykonawca musi udowodnić to opinią swoich zadowolonych klientów.

9. Jak zostaje sporządzony kosztorys i na jakich cenach się opiera?

Dobrze jest otrzymać lub zobaczyć u wykonawcy, standardowy formularz kosztorysowy oraz zapytać skąd bierze ceny do wyliczeń, jakie ma narzuty i jaki jest ich procent? Co jest zawarte w kosztorysie? Najtrudniej rozmawia się o cenie a jeszcze będzie trudniej, gdy dostaniemy niejasny i zagmatwany lub zbyt uproszczony kosztorys.

10. Jak wygląda sprawa z możliwości rezygnacji z umowy po podpisaniu?

Ważne pytanie do wykonawcy, czy wykonawca w umowach przewiduje i daje możliwość rezygnacji w każdej chwili z umowy? Wykonawca musi z góry przedstawić swoją politykę w takim przypadku, jasno wyjaśnić klientowi jakie poniesie z tym związane koszty czy kary.

Przejrzyj naszą galerię zdjęć aby zobaczyć nasze najpopularniejsze aranżacje łazienek. W celu uzyskania dodatkowych informacji, zadzwoń lub umów się na spotkanie. Jesteśmy wysoko oceniani przez naszych klientów, można dowiedzieć się o tym z referencji naszych klientów.